Страница 8 из 52

Добавлено: 11.10.2011 14:07
restart
Остро стал вопрос о покупки зимней резины.
Это жесть сколько людей столько мнений. На рынке и у продавцов вообще спрашивать не надо. Вкурят то что есть. А если н вкурят то дапшы навешают, что это самые лучшие.

=) Как куплю скажу
ищу R15 185/65 зиму . Макс 110 у.е за колесо.(не шиповка)

Добавлено: 11.10.2011 15:11
dimos
в литву пара за резинкай

Добавлено: 13.10.2011 15:14
pilotik
Коллеги, на балсане литовской реклама фирмы Ласса (типа бриджстоун). Ценник отличается в сторону приятного, а как эта резина вообще? Кто-нить пользовал? Дайте субьективный вердикт.

Как это обычно бывает надобность купить 4 колеса совпадает с моментом когда кошелек далеко не полон. ;( Вот и приходится заглядываться на Лассы-квасы...

Добавлено: 13.10.2011 15:22
Vano
А кто что скажет про кармаран?

Добавлено: 13.10.2011 15:28
dimos
The Company
Brisa, the number one tyre manufacturer in Turkey and the sixth biggest tyre producer in Europe, has an internationally recognised record of achievements in quality management leading to total customer satisfaction and continues to build its future on excellence.

History
Lassa was established in 1974 by the Sabancı Group, the leading industrial conglomerate in Turkey, and started production in 1978. In response to developments in the world tyre industry, the Sabancı Group and the Bridgestone Corporation of Japan became joint venture partners in November 1988. The new company, BRISA Bridgestone Sabancı Tyre Manufacturing and Trading Inc., represented Turkey's largest Japanese investment at that time. The joint venture synergy allowed the company to increase its capacity and product range.

The Plant and the Production
Brisa has one of the world's largest tyre production facilities under a single roof. The Brisa plant is located in Kentsa, a unique and exceptionally green industrial town built by the Sabancı Group, located hundred kilometres East of İstanbul.

With its integrated tyre production facilities extending 2 million m2, the Brisa plant has a covered area of 260.000 m2, where over four hundred different types of tyres from passenger to earthmover are produced. New products are introduced continuously for keeping a competitive position not only in the domestic market, but in the world markets as well. Brisa markets its products to automotive manufacturers and retail outlets in over 30 countries, primarily European.
Production at Brisa is supported by its own Tyre Research and Development Centre which is equipped with laboratories capable of conducting standard and special tests, a computer-aided tyre design and development centre and a conference unit. In collaboration with Bridgestone's Technical Centre, this centre plays a vital role in reinforcing Brisa's competitive edge in world markets.

Product range
Brisa manufactures a wide range of tyres to meet domestic and international needs, utilising the most recent and advanced technology, under Lassa and Bridgestone brands. The product includes the following:
- High performance radials
- Standard radials
- Winter radials
- 4x4 radials
- Van/Light truck radials
- Bias-ply light truck tyres
- Truck/bus radials
- Bias-ply truck/bus tyres
- Farm tyres
- Off the road tyres

Tires manufactured by Brisa comply with ISO9000: 2000 Quality Management Standars, ISO/TS 16949:2002 Automotive Industry Quality Management Systems Technical Specification, ISO 14001 Environmental Management Standards and customer specific requirements.
Achievements in Excellence
Brisa has an internationally recognised record of achievements in quality management in the pursuit of total customer satisfaction, and continues to build its future on Excellence.
Successful practices on its journey towards Excellence have brought Brisa numerous national and international awards. Among them was the first National Quality Award given in Turkey in 1993, based on the criteria set by the European Foundation for Quality Management (EFQM). In 1996 Brisa won the prestigious European Quality Award at the first attempt. The Award presented to the best-performing company in the implementation of the European Model for Excellence, stands as the ultimate recognition of Brisa's dedication to quality in all aspects of its operations
вывод - турецкое шило. В нормальных обзорах и каталогах не было.

Добавлено: 13.10.2011 18:00
Ultras
вы че на? надо было и машину подешевле брать, так нет, купили то покачественннее. а резина типа пох какая? :)

Добавлено: 13.10.2011 20:51
Vali
а из ханкук или нокиан до 100 без шипа , на 15 , 195.60 , что нить приятное выбрать посаветуйте ????

Добавлено: 13.10.2011 20:59
Ultras
нокиан норм зимняя резина. если денег в обрез, можно ездить. смотри по рисунку. и помни, резина должн рассекать кашу а не грести сугробы :) хвалили знакомые хакапелиту и джи чтото там

Добавлено: 14.10.2011 00:23
Vali
ага ясно ....
спасибо ....

Добавлено: 14.10.2011 08:49
Vano
Ultras, Так я тока спросить :oops: Просто сказали че неплохая резинка польского производства на мишлиновском заводе. Ценник нормальный.
Учитывая разъяснение (за которое отдельный спасиб) взял Марангони.
Уже два года ездил на зиме Метео ХП, мне понравилось, стояли на передке. Сейчас взял все 4

Добавлено: 14.10.2011 18:29
Pablo)
кто-нить катался на зимних Bridgestone WT-12??? как гребут???

Добавлено: 14.10.2011 22:53
Vali
А нокиан в большенстве россия выпускает , нашёл от 90-95 у.е.
Настоящие на порядок дороже???
и есть ли разница между россией и каким нить другой страной производителем ????

Добавлено: 14.10.2011 23:05
Ultras
Vali писал(а):и есть ли разница между россией и каким нить другой страной производителем ????
есть, но мне кажется минимальная

Добавлено: 14.10.2011 23:09
Vali
Ultras, что себе на зиму обул ???

Добавлено: 15.10.2011 08:48
Ultras
Vali писал(а):Ultras, что себе на зиму обул ???
Fulda Kristall Montero 2. я и летом на ней ездил, дожди были мне не заметны. однажды по кольцевой 160 разогнался в средний дождь, потом уже начало подвиливать, поэтому в дождь больше 140 не ездил. прошлой зимой (в конце января) поставил ее и впринуипе доволен как слон. норм гребет, норм рассекает. в снежной каше держит уверенно, даже при перестроениях нет заноса. износ с января по сегодняшний день на передних колесах ~2 мм. я щас говорил про размер 205\55 и при скоростях не ниже 100. если ездить 90 и менее, то там любая справится, практически.

Добавлено: 16.10.2011 21:25
salex
Купил себе сегодня новую резину Bridgestone Blizzak 205/55 R16. Мне даже больше понравилось, чем пирелли. :good:

Добавлено: 16.10.2011 21:29
Ultras
salex писал(а):Купил себе сегодня новую резину Bridgestone Blizzak 205/55 R16. Мне даже больше понравилось, чем пирелли.
в чем отличия на первый взгляд. я слышал и читал что пирелли жесткая и в поворотах держит не ахти.

Добавлено: 16.10.2011 21:32
salex
Ultras писал(а):что пирелли жесткая
в том и дело, что жесткая пирелли и шумная.А бриджики вроде норм! Как бэ во дворе не сняли вместе с дисками :crazy: