Audi A6 Avant BiTurbo vs Volvo V70 T5
- швед
- Сообщения: 4188
- Зарегистрирован: 01.09.2009 11:32
- Авто: 245 в обмороке
- GSM: velcommts
- Имя: швед
- Откуда: Минск
- Контактная информация:
читал я как то у шведов тест на сравнение по этим двум машинкам, вольво выйграла по многим показателям, единственный минус вольво она проигрывает по салону и объёмцу багажника, чутка меньше чем на аудюхе, а так даже по проходимости вольво сделала авдотью
Добавлено спустя 15 минут 8 секунд:
блина нет возможности скачать всю статью, выкладываю только часть переводить не буду букафф много
Drift med kunden
Enligt broschyren är Volvo V70 Cross Country begåvad med ett avancerat system för fyrhjulsdrift med viskokoppling som ser till att "du kommer fram där andra kör fast".
Det låter bra men trots det får vi ofta höra klagomål från Volvo Cross Country-ägare. En läsare skriver att han blev stående i ett svagt motlut med spinnande framhjul och 300 kg grus på släpet. "Systemet som innebär 95 procent drivning fram och fem procent bak är totalt värdelöst", lyder hans omdöme om Volvos fyrhjulsdrift.
Vi beslutar oss därför för att testa fyrhjulsdriften i verkligheten. Uppgiften är båtupptagning och platsen en sandstrand. När båten vinschas upp ur sjön väger släpet 800 kg totalt, betydligt mindre än vad en V70 XC får dra.
Första meterna går bra men sedan tilltar lutningen. Vi gör ett stopp i provningen för att kontrollera surrningen av båten. Och sedan - ska vi komma upp med Volvo XC?
I första försöket drar vildmarksvolvon en nitlott. Framhjulen börjar så gott som genast spinna i sanden. Efter en minut har framhjulen grävt ner sig rejält. Bakhjulen däremot står som fastfrusna i backen. Den dyra Volvo Cross Country drar varken bättre eller sämre än vilken framhjulsdriven Volvo som helst. Volvos elektroniska differentialbromsar på fram- och bakaxel som ska bromsa det spinnande hjulen fungerar inte. Bromsarna orkar inte tvinga över kraften till andra hjulet.
Vi gör om försöket med ett annat spårval. Nu går det bättre. Framhjulen börjar visserligen spinna men bakhjulen driver på en aning och "stöter till" då och då. Men det är bara med fart som uppfarten går problemfritt, så fort vi gör ett stopp blir också starten problematisk.
Det beror på att Volvo V70 XC i grunden är framhjulsdriven. Mellan fram- och bakaxel sitter en viskokoppling med lameller som löper i silikonolja. Så länge fram- och bakhjul snurrar med samma hastighet är oljan lättflytande, vilket betyder att bakaxeln rullar med utan att driva. Enligt Volvo ska dock bakhjulen driva med minst fem procent.
När den ingående axeln i kopplingen snurrar snabbare än den utgående, det vill säga när framhjulen spinner, blir oljan trögflytande. Då ska bakhjulen börja driva. Men i praktiken är ingreppet trögt. Det kan ta lång tid, mer än en minut, innan oljan har stelnat så att den får med bakhjulen. På sandstranden med släp är motståndet så stort att viskokopplingen kroknar.
Jämförbilen, en Audi Allroad 2,5 TDI, har ett annorlunda system: En torsendifferential är en helt mekanisk differential som fördelar kraften till det hjulpar som har bäst fäste. Det låter bra men på teststranden floppar även Audin rejält. Precis som med Volvon går det bra att korsa sandstranden och ta sig till vägen om vi tar fart.
Men när vi stannar till i motlutet för att sedan sätta fart igen går Audin på pumpen. Bakhjulen börjar slita i sanden direkt och gräver på en halvminut en ganska rejäl grop. Framhjulen gör ytterst lite för att hjälpa till, med resultatet att bilen blir stående på stranden.
Det överraskande och "bakvända" resultatet för Audin är egentligen fullt naturligt. Torsendifferentialen ska ge mest kraft till det hjul som har motstånd. I det här fallet bakhjulen. Men när släpet är tungt och underlaget löst blir resultatet två gropar i sanden.
I praktiken är alltså inget av dessa system särskilt dugligt när det gäller att dra tungt i motlut eller komma uppför en isbacke. Ska vi välja "Bäst på sand" går priset till Volvo Cross Country som inte gräver lika djupt som Allroad. Men riktigt bra klarar sig dessa bilar egentligen bara i reklambroschyrernas snömos.
Volvo V70 XC
Basfakta
Volvo V70 Cross Country: Viskokoppling
Viskokoppling är en billig och ofta använd lösning för fyrhjulsdrift. Vi hittar viskokopplingar i Land Rover Freelander, Volkswagen Sharan med flera.
Hjärtat i systemet är en koppling med lameller som löper i silikon-olja. Oljan är tunn och lättflytande så länge fram- och bakhjul rullar med samma hastighet.
Men när kopplingens ingående axel börjar snurra snabbare än den utgående axeln (alltså när framhjulen spinna) ändras oljans viskositet och blir tjock och trög.
Kopplingens utgående axel dras då med och börjar driva bakhjulen.
Teknikens Världs testlag är dock allt annat än imponerade över viskokopplingar som ofta reagerar besvärande långsamt vid i- och urkopplingar.
Fördröjningen kan göra att framhjulen hinner spinna bort fästet innan fyrhjulsdriften går i. Problemen blir tydligast med ett tungt släp efter bilen i motlut.
Volvo har också övergett viskokopplingen på S60 AWD som börjar säljas vid nyår och använder där i stället en Haldexkoppling. Till skillnad från viskokopplingen är Haldexkopplingen elektriskt styrd. Fördelarna med Haldexsystemet är att det reagerar snabbare än en viskokoppling vilket ger bättre framkomlighet: framhjulen hinner inte spinna bort fästet innan bakhjulen är med och hjälper till.
Princip: Framhjulsdriven tills hjulspinn (alltför stor hastighetsskillnad mellan axlarna) uppstår, då fördelas kraften successivt till bakhjulen via en lamellkoppling som löper i trögflytande olja.
Plus: Låg bränsleförbrukning eftersom bilen i grunden är tvåhjulsdriven. Trygg väghållning med konsekvent understyrning.
Minus: Långsam fördelning av kraften, framhjulen hinner "gräva ned sig" innan bakhjulen börjar hjälpa till.
Samma problem vid körning på hala landsvägar, det tar en stund innan bakhjulen kommer till undsättning i en kritisk situation.
Audi Allroad 2,5 TDI
Basfakta
Audi Allroad 2,5 TDI: Torsendifferential
Torsendifferential är en mekanisk koppling som går ut på att fördela kraften till det hjul eller axel som har bäst fäste. Namnet torsen kommer av engelska "torque sensing", vridmomentkännande. Till skillnad från viskokopplingen gör torsendifferentialen Audi Allroad konstant fyrhjulsdriven. När fästet är bra är kraftfördelningen 50/50 mellan fram- och bakaxel. Förändras fästet skickar torsendiffen kraften till det axelpar som har bäst fäste. Elektroniska differentialbromsar (EDS) bromsar de spinnande hjulen och fördelar kraften till hjulen med bäst fäste. Systemet ger konsekventa köregenskaper så länge man kör snällt. Dessutom ger torsendifferentialen normalt framkomlighet när väggreppet är dåligt eftersom systemets grundidé är att båda axlarna ska jobba.
Nackdelen är att ständig fyrhjulsdrift ger högre bränsleförbrukning. Torsendifferentialen kan dessutom ge inkonsekventa vägegenskaper i kritiska situationer. När kraften pendlar mellan axlarna slår bilen mellan över- och understyrning.
På löst underlag visar sig systemet också vara svagt när bakhjulen gräver ner sig. Framhjulen är med stötvis men utan att det bidrar till någon framgång i sandklättrandet. Torsendifferential hittar vi i bland annat i Audi Allroad, A6/S6 och A8/S8 Quattro och Volkswagen Passat.
Princip: Permanent fyrhjulsdrift med 50/50-fördelning till respektive axel. När det ena hjulparet tenderar att spinna fördelas kraften med som mest 65 procent till den andra axeln. Torsen-differentialen är en helt mekanisk konstruktion utan elektronisk styrning.
Plus: Ingen fördröjning i systemet, fyra hjul driver konstant vilket särskilt är en fördel i halka.
Minus: Fungerar bättre i teorin än i praktiken, Allroad "grävde ned sig" på samma sätt som Cross Country fast med bakhjulen i stälelt. I kritiska situationer på hal väg kan Torsendifferentialen ge otäcka kast mellan över- och understyrning.
Добавлено спустя 35 секунд:
1
Добавлено спустя 24 минуты 38 секунд:
ну вот скачал тест по бензинкам так что если нужен будет давай мэли скину, но он на шведском я его не читал, я читал по дизелям,
Добавлено спустя 15 минут 8 секунд:
блина нет возможности скачать всю статью, выкладываю только часть переводить не буду букафф много
Drift med kunden
Enligt broschyren är Volvo V70 Cross Country begåvad med ett avancerat system för fyrhjulsdrift med viskokoppling som ser till att "du kommer fram där andra kör fast".
Det låter bra men trots det får vi ofta höra klagomål från Volvo Cross Country-ägare. En läsare skriver att han blev stående i ett svagt motlut med spinnande framhjul och 300 kg grus på släpet. "Systemet som innebär 95 procent drivning fram och fem procent bak är totalt värdelöst", lyder hans omdöme om Volvos fyrhjulsdrift.
Vi beslutar oss därför för att testa fyrhjulsdriften i verkligheten. Uppgiften är båtupptagning och platsen en sandstrand. När båten vinschas upp ur sjön väger släpet 800 kg totalt, betydligt mindre än vad en V70 XC får dra.
Första meterna går bra men sedan tilltar lutningen. Vi gör ett stopp i provningen för att kontrollera surrningen av båten. Och sedan - ska vi komma upp med Volvo XC?
I första försöket drar vildmarksvolvon en nitlott. Framhjulen börjar så gott som genast spinna i sanden. Efter en minut har framhjulen grävt ner sig rejält. Bakhjulen däremot står som fastfrusna i backen. Den dyra Volvo Cross Country drar varken bättre eller sämre än vilken framhjulsdriven Volvo som helst. Volvos elektroniska differentialbromsar på fram- och bakaxel som ska bromsa det spinnande hjulen fungerar inte. Bromsarna orkar inte tvinga över kraften till andra hjulet.
Vi gör om försöket med ett annat spårval. Nu går det bättre. Framhjulen börjar visserligen spinna men bakhjulen driver på en aning och "stöter till" då och då. Men det är bara med fart som uppfarten går problemfritt, så fort vi gör ett stopp blir också starten problematisk.
Det beror på att Volvo V70 XC i grunden är framhjulsdriven. Mellan fram- och bakaxel sitter en viskokoppling med lameller som löper i silikonolja. Så länge fram- och bakhjul snurrar med samma hastighet är oljan lättflytande, vilket betyder att bakaxeln rullar med utan att driva. Enligt Volvo ska dock bakhjulen driva med minst fem procent.
När den ingående axeln i kopplingen snurrar snabbare än den utgående, det vill säga när framhjulen spinner, blir oljan trögflytande. Då ska bakhjulen börja driva. Men i praktiken är ingreppet trögt. Det kan ta lång tid, mer än en minut, innan oljan har stelnat så att den får med bakhjulen. På sandstranden med släp är motståndet så stort att viskokopplingen kroknar.
Jämförbilen, en Audi Allroad 2,5 TDI, har ett annorlunda system: En torsendifferential är en helt mekanisk differential som fördelar kraften till det hjulpar som har bäst fäste. Det låter bra men på teststranden floppar även Audin rejält. Precis som med Volvon går det bra att korsa sandstranden och ta sig till vägen om vi tar fart.
Men när vi stannar till i motlutet för att sedan sätta fart igen går Audin på pumpen. Bakhjulen börjar slita i sanden direkt och gräver på en halvminut en ganska rejäl grop. Framhjulen gör ytterst lite för att hjälpa till, med resultatet att bilen blir stående på stranden.
Det överraskande och "bakvända" resultatet för Audin är egentligen fullt naturligt. Torsendifferentialen ska ge mest kraft till det hjul som har motstånd. I det här fallet bakhjulen. Men när släpet är tungt och underlaget löst blir resultatet två gropar i sanden.
I praktiken är alltså inget av dessa system särskilt dugligt när det gäller att dra tungt i motlut eller komma uppför en isbacke. Ska vi välja "Bäst på sand" går priset till Volvo Cross Country som inte gräver lika djupt som Allroad. Men riktigt bra klarar sig dessa bilar egentligen bara i reklambroschyrernas snömos.
Volvo V70 XC
Basfakta
Volvo V70 Cross Country: Viskokoppling
Viskokoppling är en billig och ofta använd lösning för fyrhjulsdrift. Vi hittar viskokopplingar i Land Rover Freelander, Volkswagen Sharan med flera.
Hjärtat i systemet är en koppling med lameller som löper i silikon-olja. Oljan är tunn och lättflytande så länge fram- och bakhjul rullar med samma hastighet.
Men när kopplingens ingående axel börjar snurra snabbare än den utgående axeln (alltså när framhjulen spinna) ändras oljans viskositet och blir tjock och trög.
Kopplingens utgående axel dras då med och börjar driva bakhjulen.
Teknikens Världs testlag är dock allt annat än imponerade över viskokopplingar som ofta reagerar besvärande långsamt vid i- och urkopplingar.
Fördröjningen kan göra att framhjulen hinner spinna bort fästet innan fyrhjulsdriften går i. Problemen blir tydligast med ett tungt släp efter bilen i motlut.
Volvo har också övergett viskokopplingen på S60 AWD som börjar säljas vid nyår och använder där i stället en Haldexkoppling. Till skillnad från viskokopplingen är Haldexkopplingen elektriskt styrd. Fördelarna med Haldexsystemet är att det reagerar snabbare än en viskokoppling vilket ger bättre framkomlighet: framhjulen hinner inte spinna bort fästet innan bakhjulen är med och hjälper till.
Princip: Framhjulsdriven tills hjulspinn (alltför stor hastighetsskillnad mellan axlarna) uppstår, då fördelas kraften successivt till bakhjulen via en lamellkoppling som löper i trögflytande olja.
Plus: Låg bränsleförbrukning eftersom bilen i grunden är tvåhjulsdriven. Trygg väghållning med konsekvent understyrning.
Minus: Långsam fördelning av kraften, framhjulen hinner "gräva ned sig" innan bakhjulen börjar hjälpa till.
Samma problem vid körning på hala landsvägar, det tar en stund innan bakhjulen kommer till undsättning i en kritisk situation.
Audi Allroad 2,5 TDI
Basfakta
Audi Allroad 2,5 TDI: Torsendifferential
Torsendifferential är en mekanisk koppling som går ut på att fördela kraften till det hjul eller axel som har bäst fäste. Namnet torsen kommer av engelska "torque sensing", vridmomentkännande. Till skillnad från viskokopplingen gör torsendifferentialen Audi Allroad konstant fyrhjulsdriven. När fästet är bra är kraftfördelningen 50/50 mellan fram- och bakaxel. Förändras fästet skickar torsendiffen kraften till det axelpar som har bäst fäste. Elektroniska differentialbromsar (EDS) bromsar de spinnande hjulen och fördelar kraften till hjulen med bäst fäste. Systemet ger konsekventa köregenskaper så länge man kör snällt. Dessutom ger torsendifferentialen normalt framkomlighet när väggreppet är dåligt eftersom systemets grundidé är att båda axlarna ska jobba.
Nackdelen är att ständig fyrhjulsdrift ger högre bränsleförbrukning. Torsendifferentialen kan dessutom ge inkonsekventa vägegenskaper i kritiska situationer. När kraften pendlar mellan axlarna slår bilen mellan över- och understyrning.
På löst underlag visar sig systemet också vara svagt när bakhjulen gräver ner sig. Framhjulen är med stötvis men utan att det bidrar till någon framgång i sandklättrandet. Torsendifferential hittar vi i bland annat i Audi Allroad, A6/S6 och A8/S8 Quattro och Volkswagen Passat.
Princip: Permanent fyrhjulsdrift med 50/50-fördelning till respektive axel. När det ena hjulparet tenderar att spinna fördelas kraften med som mest 65 procent till den andra axeln. Torsen-differentialen är en helt mekanisk konstruktion utan elektronisk styrning.
Plus: Ingen fördröjning i systemet, fyra hjul driver konstant vilket särskilt är en fördel i halka.
Minus: Fungerar bättre i teorin än i praktiken, Allroad "grävde ned sig" på samma sätt som Cross Country fast med bakhjulen i stälelt. I kritiska situationer på hal väg kan Torsendifferentialen ge otäcka kast mellan över- och understyrning.
Добавлено спустя 35 секунд:
1
Добавлено спустя 24 минуты 38 секунд:
ну вот скачал тест по бензинкам так что если нужен будет давай мэли скину, но он на шведском я его не читал, я читал по дизелям,
Последний раз редактировалось швед 10.05.2015 13:34, всего редактировалось 5 раз.
запчасти и каталоги запчастей http://www.mehanik.by
- карабас
- Доктор кукольных наук
- Сообщения: 1650
- Зарегистрирован: 31.08.2009 11:54
- Авто: S80 2.4T В5244Т3 М56 '02 BSR
- Имя: вадим
- № клубной карты: 15
- Контактная информация:
- швед
- Сообщения: 4188
- Зарегистрирован: 01.09.2009 11:32
- Авто: 245 в обмороке
- GSM: velcommts
- Имя: швед
- Откуда: Минск
- Контактная информация:
ну вроде на клубе не только я один владею шведским, по моим подсчётам ещё трое
а вобще гуголь онлайн в помощ,
ну а так как будет время обязательно в каратце опишу о чём они там написали
а вобще гуголь онлайн в помощ,
ну а так как будет время обязательно в каратце опишу о чём они там написали
запчасти и каталоги запчастей http://www.mehanik.by
- Morion
- Сообщения: 3612
- Зарегистрирован: 31.08.2009 17:20
- Авто: 240 (D24, M47, 1989) и 244 (B21A, M45, 1979)
- GSM: +375296742839
- Имя: Алексей
- Откуда: Минск
- Контактная информация:
Ну, вообще, тяжело не согласиться, что вольво проигрывает бмв с точки зрения человека, привыкшего к заднему приводу, каковых там около 100%а так говна про вольво можно на бмв клубе почитать
А можно вкратце пройтись покак будет время обязательно в каратце опишу о чём они там написали
Размеры, комплектация, отделка?.. По дизайну мне вольво точно больше нравится: ауди круглая совсем.единственный минус вольво она проигрывает по салону
- E}|{IK
- Весьма зачотный персонаж
- Сообщения: 1100
- Зарегистрирован: 10.08.2009 12:15
- Авто: XC70 2.4d 2010
- GSM: 029 6700461
- Имя: Евгений
- № клубной карты: 29
- Откуда: Минск
- швед
- Сообщения: 4188
- Зарегистрирован: 01.09.2009 11:32
- Авто: 245 в обмороке
- GSM: velcommts
- Имя: швед
- Откуда: Минск
- Контактная информация:
имелось ввиду жизненное пространство, места сзади в авдотье больше чем в вольво и в багажнике тоже, но по удобству посадки и кресел вольво убивает ауди наповал, и по дизайну тоже вольво впередишвед писал(а):единственный минус вольво она проигрывает по салону и объёмцу багажника
Добавлено спустя 3 минуты 24 секунды:
по тесту дизелей, статью не удастся скачать буржуи денег хатят, но там толковый тест был, и по асфальту И по бездорожью и с прицепом, и вольво гораздо лучше авдотьи.
Добавлено спустя 13 минут 28 секунд:
если скинеш мэил отправлю статейку, там и без языка можно разобратся, технические термины одинаковы, и везде звёздочки, как балы, так что на 70% будет понятно о чём там написаликарабас писал(а):безумно познавательно ))) еще б шведский понимать как ты, дык было бы вапще замечательно
запчасти и каталоги запчастей http://www.mehanik.by
- Щорс
- Красный командир
- Сообщения: 8244
- Зарегистрирован: 31.08.2009 14:26
- Авто: volvo s60 2006
- GSM: +375297743157
- Имя: Олег
- Откуда: Минск
- Поблагодарили: 1 раз
А вопрос Морионом уже задан. http://www.audi-bel.com/viewtopic.php?f ... t5#p243479Alex_rx писал(а):Интересно, а сколько можно узнать гадостей про Volvo T5 задай этот вопрос на ауди форуме???
Ждемс ответов
То, что вы можете воспринимать спокойно, больше не управляет вами. Конфуций
- швед
- Сообщения: 4188
- Зарегистрирован: 01.09.2009 11:32
- Авто: 245 в обмороке
- GSM: velcommts
- Имя: швед
- Откуда: Минск
- Контактная информация:
для тех кто рубит по английски, http://www.audiworld.com/news/01/allroa ... tent.shtml
а я вот нипонимаю
а я вот нипонимаю
запчасти и каталоги запчастей http://www.mehanik.by
- nicko
- Сообщения: 120
- Зарегистрирован: 16.09.2009 21:32
- Авто: __
- GSM: _________
- Имя: ___
-
- Сообщения: 802
- Зарегистрирован: 02.09.2009 23:04
- Авто: Peugeot-407SW 1.6HDI 09' временно
- Откуда: Минск
- Brandonhit
- Сообщения: 4856
- Зарегистрирован: 15.09.2009 18:49
- Авто: VOLVO
- GSM: +375336593709
- Имя: Антон
- Skype: volvogarazh
- Откуда: Могилев
- Контактная информация:
- карабас
- Доктор кукольных наук
- Сообщения: 1650
- Зарегистрирован: 31.08.2009 11:54
- Авто: S80 2.4T В5244Т3 М56 '02 BSR
- Имя: вадим
- № клубной карты: 15
- Контактная информация:
- Alex_rx
- Сообщения: 376
- Зарегистрирован: 31.08.2009 13:47
- Авто: S60 D5, 2006, M66
- GSM: +37065975310
- Имя: Александр
- Skype: Alex_rx
- Откуда: Литва, Вильнюс
- Контактная информация:
- швед
- Сообщения: 4188
- Зарегистрирован: 01.09.2009 11:32
- Авто: 245 в обмороке
- GSM: velcommts
- Имя: швед
- Откуда: Минск
- Контактная информация:
ответBrandonhit писал(а):сори за офтоп,швед ты откуда швецкий знаешь?
карабас писал(а):дык он же швед
а по роверам, если они такие ломучие как же в кэмэлтрофи учавствуют
Добавлено спустя 44 секунды:
что то мы плавненько с вольво и ауди перешли на шведа и ровер
запчасти и каталоги запчастей http://www.mehanik.by
- швед
- Сообщения: 4188
- Зарегистрирован: 01.09.2009 11:32
- Авто: 245 в обмороке
- GSM: velcommts
- Имя: швед
- Откуда: Минск
- Контактная информация:
это типа как сало в шоколаде?Вольвоман писал(а):там они доработанные
запчасти и каталоги запчастей http://www.mehanik.by
- nicko
- Сообщения: 120
- Зарегистрирован: 16.09.2009 21:32
- Авто: __
- GSM: _________
- Имя: ___
- карабас
- Доктор кукольных наук
- Сообщения: 1650
- Зарегистрирован: 31.08.2009 11:54
- Авто: S80 2.4T В5244Т3 М56 '02 BSR
- Имя: вадим
- № клубной карты: 15
- Контактная информация:
про ровер могу сказать. у отца 75й 2.5 в6 на всем. очень добротная машинка, сделана явно с любовью. бмв тогда вложилось очень неплохо. машинка в семье с 2000г и никаких проблем серьезных (ТТТ) ни разу не было. традиционно для англичан шалит электрика по мелочи (от лукаса вроде). ну и вот счас к примеру вода в багажник хз откуда попадает.
Я готов любить и беречь природу, но за меньшие деньги. (О.Щорс)
- карабас
- Доктор кукольных наук
- Сообщения: 1650
- Зарегистрирован: 31.08.2009 11:54
- Авто: S80 2.4T В5244Т3 М56 '02 BSR
- Имя: вадим
- № клубной карты: 15
- Контактная информация:
-
- Сообщения: 802
- Зарегистрирован: 02.09.2009 23:04
- Авто: Peugeot-407SW 1.6HDI 09' временно
- Откуда: Минск
Вольвоман, Вы скептик, причём неисправимый и предвзятый. Не надо путать ровер и ленд-ровер. У последних действительно с надёжностью проблемы.
карабас, Полностью поддерживаю по поводу 75-го. Классная машина. И сделана супер.
Кстати именно 75-й я и планировал брать, но денег на хороший не хватило (планировал до 6500 купить), в итоге купил вольво.
По поводу воды - проверьте уплотнители в багажнике. И стоки воды.
Эх, если бы не строительство квартиры, гонял бы сейчас на своём С5 2005 года упакованом по самые не могу... А так - пришлось продать и купить попроще.
карабас, Полностью поддерживаю по поводу 75-го. Классная машина. И сделана супер.
Кстати именно 75-й я и планировал брать, но денег на хороший не хватило (планировал до 6500 купить), в итоге купил вольво.
По поводу воды - проверьте уплотнители в багажнике. И стоки воды.
Эх, если бы не строительство квартиры, гонял бы сейчас на своём С5 2005 года упакованом по самые не могу... А так - пришлось продать и купить попроще.
- карабас
- Доктор кукольных наук
- Сообщения: 1650
- Зарегистрирован: 31.08.2009 11:54
- Авто: S80 2.4T В5244Т3 М56 '02 BSR
- Имя: вадим
- № клубной карты: 15
- Контактная информация:
да все в идеале я уж смотрел как мог. да там и такая форма багажника, что вапше непонятно, как это возможноалексей писал(а):По поводу воды - проверьте уплотнители в багажнике. И стоки воды.
на всем и с в6 2.5 75й очень даже неплохой атамабиль. еще года 2-3 назад на него смотрели на улице почти как на майбах
приятных мелочей в нем много. например аккумулятор ставится в пластиковый короб типа как воздушный фильтр... по подвеске вапще все прекрасно надежно и долговечно. слабое место традиционное для англичан - электрика.
Последний раз редактировалось карабас 28.11.2009 13:26, всего редактировалось 2 раза.
Я готов любить и беречь природу, но за меньшие деньги. (О.Щорс)